پیگیری مطالبات بهره برداران در چارچوب قانون از اولویت های بازرسی است

۰۲ تیر ۱۴۰۵ | ۱۵:۳۵ کد : ۹۷۰۸۰ اخبار استان
تعداد بازدید:۶
پیگیری مطالبات بهره برداران در چارچوب قانون از اولویت های بازرسی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان, عربی رئیس اداره بازرسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جلسه میز خدمت بخش کوهساران شهرستان راور گفت: صیانت از اراضی ملی ، جنگلها و مراتع، در کنار تأمین حقوق قانونی بهره‌برداران، از مهم‌ترین مأموریت‌های منابع طبیعی است و مطالبات و درخواست‌های بهره‌برداران در چارچوب قوانین و مقررات از سوی اداره کل  منابع طبیعی و اداره بازرسی این اداره کل پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: برگزاری میزهای خدمت فرصتی برای ارتباط مستقیم با بهره‌برداران، شناسایی مسائل و مشکلات موجود و تسریع در روند رسیدگی به مطالبات مردمی است.
رئیس اداره بازرسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی افزود: عرصه های منابع طبیعی از سرمایه‌های بین‌نسلی کشور محسوب می‌شوند و حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی است. بهره‌برداری از مراتع نیز باید بر اساس ظرفیت‌های اکولوژیک، ضوابط فنی و قوانین موجود انجام شود تا ضمن حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب منابع، زمینه بهره‌برداری پایدار برای نسل‌های آینده فراهم شود.
عربی تصریح کرد: قوانین حوزه منابع طبیعی با هدف ایجاد تعادل میان حفاظت و بهره‌برداری تدوین شده‌اند و بهره‌برداران قانونی می‌توانند در چارچوب مقررات از حقوق خود بهره‌مند شوند. در مقابل، هرگونه تصرف، تخریب، چرای غیرمجاز و بهره‌برداری خارج از ضوابط قانونی، موجب آسیب به منابع طبیعی و تضییع حقوق عمومی خواهد شد.
وی با تأکید بر نقش بهره‌برداران در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: مرتعداران و بهره‌برداران همواره از مهم‌ترین شرکای منابع طبیعی در حفظ و حراست از مراتع بوده‌اند و مشارکت آنان در شناسایی تخلفات، پیشگیری از تخریب و اجرای طرح‌های مرتعداری، نقش مؤثری در مدیریت پایدار این عرصه‌ها دارد.
رئیس اداره بازرسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان همچنین درباره وظایف واحد بازرسی اداره کل بیان کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی بازرسی، رسیدگی به درخواست‌ها، شکایات و مطالبات بهره‌برداران و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در واحدهای اجرایی است. در همین راستا، موضوعات و مسائل مطرح‌شده از سوی بهره‌برداران در این میز خدمت، پس از بررسی کارشناسی و در چارچوب قوانین و اختیارات قانونی، تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
میز خدمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با حضور رئیس اداره بازرسی اداره کل، بخشدار کوهساران، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور و جمعی از مرتعداران و بهره‌برداران برگزار شد. در این نشست، حاضران مسائل، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و مرتعداری مطرح کردند و مسئولان نیز پاسخ‌ها و توضیحات لازم را در خصوص موضوعات مطرح‌شده ارائه دادند.


نظر شما :